14. května 2010
Etický kodex
Úvod
Etický kodex vyjadřuje postoje a přesvědčení zaměstnanců, kteří je denně praktikují během poskytování našich služeb. Zaměstnanci respektují jedinečnost každého klienta bez ohledu na jeho původ, etnickou příslušnost, zdravotní a mentální stav, sexuální orientaci, ekonomickou a sociální situaci, náboženské a politické přesvědčení a bez ohledu na to, jakým způsobem se podílí na životě společnosti. Jakákoliv forma diskriminace je nepřípustná.
Pravidla etického chování
2.
Ve vztahu ke svým kolegům
1. Zaměstnanci respektují znalosti a dovednosti svých kolegů a ostatních odborných pracovníků.
2. Zaměstnanci respektují rozdílné názory svých kolegů.
3. Zaměstnanci mají nárok na kritické připomínky vůči spolupracovníkům, které však vyjadřují na vhodném místě a vhodným způsobem. Je nepřípustné tyto připomínky řešit před klienty služeb.
4. Zaměstnanci jsou povinni vyhledávat a rozšiřovat spolupráci s ostatními kolegy, za účelem zkvalitnění života klienta.
3.
Ve vztahu ke svému zaměstnavateli
1. Zaměstnanci dbají na dobré jméno organizace a svým jednáním ho na veřejnosti nepoškozují.
2. Zaměstnanci při jednání se svým nadřízeným vystupují jako partneři a vzájemně se respektují.
3. Zaměstnanci dbají na udržování a zvyšování prestiže svého povolání.
4. Zaměstnanci dbají o zvyšování odborné úrovně, nových přístupů a metod a jsou zodpovědní za své celoživotní vzdělávání.
4.
Ve vztahu ke společnosti
1. Zaměstnanci se snaží o posílení pozitivního přístupu veřejnosti k organizaci.
Závěr
Etický kodex je závazný pro všechny zaměstnance organizace SANTÉ – centrum ambulantních a pobytových sociálních služeb, je součástí vnitřních norem a jeho nedodržování je posuzováno jako závažné porušení pracovní kázně se všemi jeho důsledky.